Sjednávám hypotéku
Při sjednávání hypotéky je potřeba:
Doložení příjmů:
U zaměstnanců:
- průkaz totožnosti,
- kopie mzdového listu nebo výplatní pásky za posledních šest měsíců až dva roky potvrzená Vaším zaměstnavatelem,
- potvrzení zaměstnavatele o průměrném příjmu,
- ostatní příjmy.
U podnikatelů:
- průkaz totožnosti,
- živnostenský list, koncese,
- potvrzení správy sociálního zabezpečení a zdravotní pojišťovny o prováděných platbách ve prospěch těchto institucí,
- v případě příjmů z pronájmu: nájemní smlouva a vlastnický list k nemovitosti,
- příjmy z kapitálového majetku (př. cenné papíry).
Doložení výdajů:
- smlouvu o případném dalším úvěru, půjčce, leasingu,
- smlouva o případném stavebním spoření, penzijním připojištění,
- pojistné smlouvy, doklady o platbách pojistného,
- doložení ostatních individuálních pravidelných výdajů (př. Výživné),
- doložení ostatních závazku (př. ručitelské prohlášení a další).
Dokumenty k nemovitosti:
Obecně:
- nabývací titul k nemovitosti (kupní či darovací smlouva, rozhodnutí o vypořádání dědictví),
- výpis z katastru nemovitostí (ne starší než 3 měsíce),
- snímek z katastrální mapy (ne starší než 1 rok),
- odhad ceny nemovitosti ve dvou vyhotoveních dle požadavků banky (ne starší než 6 měsíců)
- pojistná smlouva nemovitosti,
- dohoda nebo rozhodnutí soudu formou notářského zápisu v případě rozšíření anebo zúžení společného jmění manželů stanoveného zákonem.
Stavba:
- geometrický plán,
- doložení vlastních finančních prostředků, které jsou nutné k úhradě rozdílu rozpočtu stavby a prostředků z plánovaného hypotečního úvěru (výpis z účtu), popřípadě doklad o zaplacení před podáním žádosti o úvěr,
- územní rozhodnutí (v případě, kdy nebylo vydáno stavební povolení),
- stavební povolení s doložkou nabytí právní moci,
- přehled rozpočtových nákladů na výstavbu anebo rekonstrukci,
- časový plán čerpání (pokud již není součástí smlouvy o dílo),
- smlouva o dílo podepsaná zúčastněnými stranami.
Koupě:
- doložení vlastních finančních prostředků, které jsou nutné k úhradě rozdílu ceny nemovitosti a prostředků z plánovaného hypotečního úvěru (výpis z účtu), popřípadě doklad o zaplacení před podáním žádosti o úvěr,
- kupní smlouva nebo smlouva o budoucí kupní smlouvě.
Zástava:
- Za hypotéku je potřeba ručit. Zástavou bývá zpravidla právě pořizovaná nemovitost, která ale musí být pojištěna a pojistka je vinkulována ve prospěch banky, u které máte úvěr. Zástavní právo k této nemovitosti je zapsáno do katastru nemovitostí.
Nechte si poradit
Možností, jak přizpůsobit hypotéku Vašim představám, je mnoho. Rádi Vám poradíme s výběrem té pravé hypotéky pro Vás a zajistíme Vám od našich bankovních partnerů nižší úrokové sazby, než nabízejí ve veřejných nabídkách, zrychlený proces schvalování úvěru a slevy na poplatcích. Kontaktujte nás rychle a jednoduše přes náš webový formulář a přesvědčte se, že existuje ta pravá hypotéka pro Vás.